Op de inhoud van deze pagina berust auteursrecht.

Hoe realiseer je bekendheid voor je merk?

Een sterk merk heeft een positieve invloed op de omzet. In de steeds turbulentere markt met toenemende informatiedruk hebben managers weinig tijd om zich uitgebreid te informeren. Onbekend maakt onbemind, dus ze laten zich vaak leiden door merken (lees organisaties) die ze kennen.

Merkbekendheid zorgt voor vertrouwen en een lager waargenomen investeringsrisico. In branches met een homogeen aanbod, zoals de sierteeltsector, is merkbekendheid vaak het enige middel om je te onderscheiden.  Maar hoe bouw je een hoge merkbekendheid op.

Ons advies:

  1. Als eerste heb je een goed verhaal nodig. Waar staat je bedrijf voor, wat maakt jouw organisatie uniek en welke toegevoegde waarde bied je je klanten?
  2. Dit verhaal moet vervolgens gecommuniceerd worden. Niet één keer, maar continu. Je hebt een lange adem nodig, want merkbekendheid ontstaat niet zomaar.
  3. Omdat jouw doelgroep gebruik maakt van veel verschillende media, is het belangrijk om de communicatie te spreiden over verschillende kanalen. Je mediamix is daarom belangrijk. Dus print advertenties om het merk herhaaldelijk onder de aandacht te brengen, branded content zodat je jouw verhaal uit de doeken kunt doen en om je merk te laden en online banners om ook digitale gebruikers te bereiken.

Wat levert dit alles op: aandacht, aandacht, aandacht en uiteindelijk een hogere bekendheid.